Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Help...uit eten!

Geschreven door Agis Zorgverzekeringen op January 5, 2012

Net nu je de stap hebt gezet om dit jaar af te rekenen met je overtollige kilo’s, staat er alweer een etentje voor de deur. Help, uit eten. Het zweet breekt je uit. Geen paniek. Van een avond uit eten, word je niet dik. Bovendien, gezond en lekker kan samen gaan.

Neem ter voorbereiding zelf het initiatief om restaurants te spotten. Let hierbij op de keuken. Die bepaalt welke producten in de hoofdrol staan en of deze passen in een gezond eetpatroon. Aanraders zijn de Japanse, Thaise of Mediterrane (Italiaanse, Spaanse, Franse) keuken. Hierin wordt nauwelijks of niet met room gewerkt; dé dikmakers. Wel gebruikt men verse groenten, mager vlees en vis. Prima! De sauzen zijn veelal de lichte, rode varianten. Vegetarische restaurants zijn uiteenlopend wat betreft bereidingswijze. Check daar de menukaart voordat je reserveert. De Griekse keuken is ‘not done’ in deze fase. Deze bevat veel en vooral vet vlees. Daar gaat je goede voornemen.

De tip om met beleid te eten tijdens je uitje is een bodempje leggen voordat je naar het restaurant gaat. Wacht je namelijk te lang met eten, dan wil je vooral veel eten en maakt het niet zoveel meer uit of het ook lekker is. Hierdoor eet je ook te snel, dus sowieso meer. Als je vanaf lunchtijd tot ‘s avonds 20.00 uur niets meer hebt gegeten, is het niet wonderlijk dat je veel trek hebt. Je wilt dan het liefst alles bestellen wat er op de menukaart staat. Eet vooraf, rond 18.00 uur, even wat kleins. Bijvoorbeeld een kop heldere soep en een schaaltje yoghurt met wat vers fruit. Zo zit je gezellig met een gezonde eetlust aan tafel.

En dan… vooraf zou je een heldere of lichtgebonden soep kunnen nemen, een vegetarische rauwkostsalade of bijvoorbeeld rundercarpaccio. Dit is mager vlees.
Voor het hoofdgerecht kun je denken aan vegetarisch, vis of mager vlees zoals een varkenshaasje, biefstuk, kip of kalkoen met daarbij verse groenten. Laat de sausjes er apart bij serveren. Zo bepaal je zelf de hoeveelheid die je hiervan eet. Heb je de keuze uit gebakken aardappelen, witte rijst, zilvervliesrijst of iets van spaghetti, ga dan voor de laatste twee.

Eet smakelijk!
Deze pagina is al meer dan vier weken geleden aangemaakt.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Deel dit artikel

LinkedInFacebookGoogle+

Rubrieken