Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Voor tussendoor

Geschreven door Agis Zorgverzekeringen op January 24, 2012

Een goed begin.
Nieuw jaar; nieuwe ronde, nieuwe kansen! Vier van de vijf Nederlanders maken bij de jaarwisseling goede voornemens. Ook dit jaar staat afvallen op nummer één, gevolgd door ‘minder druk maken’. Met nieuw op nummer drie ‘zuiniger leven’. Meer sporten is naar een lagere plaats geschoven. Is jouw goede voornemen ook afvallen dit jaar? Ik help je op weg.

Het belangrijkst in een gezonde levensstijl en bij succesvol afslanken op lange termijn is op vaste tijdstippen je ontbijt, lunch en warme maaltijd eten. Zo voorkom je trek tussendoor. Op tijd eten is een voorwaarde om je snack- en snoepbehoeftes te doorbreken. Vaak is het een gewoonte om te snoepen. Gedrag is hardnekkig. Iets wat je jarenlang gewend bent. Afleren is lastig, maar wel haalbaar. Iets lekkers kan best eens, maar geef niet te gemakkelijk toe aan ongezonde tussendoortjes. Neem alleen iets als je er écht zin in hebt. Anders niet.

Eet doorgaans iets uit je basisvoeding als tussendoortje. Bijvoorbeeld een boterham, fruit of zuivelproduct. Let op: ook gezonde tussendoortjes bevatten calorieën. Hiervan kun je niet onbeperkt blijven eten. Beperk andere extra’s verder zoveel mogelijk. Anders val je niet af.
Hieronder geef ik je een aantal voorbeelden van gezonde tussendoortjes. Eet hiervan maximaal 1 portie per dag.

Kleine hapjes
- rauwkost met een yoghurtdressing (deze dressing kan ook in plaats van een melkproduct);
- augurk of stukje meloen gerold in een plakje achterham.

Hartig
- lichtgebonden soep of bouillon (1 kop);
- paar olijven (5 stuks);
- kaas (30+, 3 blokjes), kaas (Goudse; 48+, 2 blokjes);
- zoute haring (1 stuks), eventueel 2 stuks ter vervanging van vlees bij de warme maaltijd;
- mosselen uit het zuur;
- kleine rijstwafeltjes met smaak (bijvoorbeeld ‘Snack ‘a Jacks’, 3 stuks);
- doosje rozijnen.

Snoep, koek, zoet
- ontbijtkoek;
- volkorenbeschuit of knäckebröd met halvarine en beleg;
- Sultana / Evergreen (pakje;
- vergelijkbaar met 1 snee brood met beleg);
- tarwebiscuit /rijstwafel;
- pepermuntjes, zuurtjes, winegums (6 stuks).

Vrij te gebruiken over de dag:
Augurk, komkommer, tomaat, wortel en andere rauwkost. Let er wel op dat je ook hiervan niet de hele dag blijft eten. Doorbreek de eetgewoonte dat je de hele dagwilt kauwen! Anders wordt rauwkost op den duur weer vervangen door chips!

Verjaardagen
Doe lekker mee (mits je niet drie verjaardagen per week hebt). De slimste keuze is (Limburgse) vlaai...zonder slagroom. Slagroom zit bomvol calorieën. Vaak worden er ook nog schalen met allerlei lekkers rond gegeven. Heerlijk! Je zou bijvoorbeeld de eerste ronde mee kunnen doen. De tweede ronde sla je af. En anders? Alvast halveren van je eerdere 'gewoonten'.

Dat is een goed begin!
January 25, 2012, gewijzigd door Wazzup op January 25, 2012 om 04:45
Slagroom zit vol met lucht.

Een slagroomtaart bevat 350 Cal per 100 gram en een vlaai 230 Cal... maar als een stuk vlaai 200 gram weegt of je neemt een stukje van 100 gram slagroomgebak dan ben je met slagroomgebak nog steeds beter uit.

En voor wat betreft de slagroom .. .hoeveel slagroom doe je nu op een vlaaipunt... 10 gram ? (35 Cal).. natuurlijk minder is beter, maar toch.... om nu te zeggen dat slagroom de boosdoener is terwijl je 500 Cal in de vlaaipunt hebt zitten ....

Wees niet bang om te zeggen dat je er geen zin in hebt.. zo lekker is taart/vlaai nu ook weer niet (IMO). Nee dan oranjekoek met botercreme....



Weet je wat trouwens een lekkere snack is .. bevroren (pitloze witte) druiven ... Magnetron popcorn is trouwens ook niet verkeerd.
January 26, 2012 om 02:41
Bij verjaardagen neem ik iets als DE schaal langs kom en hou dat zo lang mogelijk in mijn hand. Als DE schaal weer langs komt, heb ik een heel goed excuus om af te slaan. Om die reden drink ik ook een glas wijn bij verjaardagen. Dat valt helemaal niet op als je af en toe een slokje neemt en je glas niet leeg drinkt.
Onbekend
March 2, 2013 om 14:19
Hello
My name is Miss flora,
I saw your profile today
and i fill more intrest to contact you,
I would like you to please send me
e-mail via (flora1baby@yahoo.com)
for me to send you my picture
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Deel dit artikel

LinkedInFacebookGoogle+